BAKSUZNO BUBANJE / ZFF Nova Gradiška
27.01. 19:30h
02.02. 16:30h
02.02. 19:30h
Cijena ulaznice: 25kn
Nakon što privatni snimak seksualnog odnosa nje i njezina supruga dospije na internetsku stranicu za odrasle, srednjoškolska profesorica povijesti Emilia Colibiu zvana Emi odjednom će se naći u velikim problemima. Iako ona i suprug žive u Bukureštu, u dominantno konzervativnom društvu „curenje” snimka za koje je odgovoran upravo Emin muž izazvat će veliki skandal, te će u pitanje biti dovedena i njezina karijera. U takvoj je sredini nezamislivo da se jedna profesorica može prepustiti uživanju u seksu, pa ni s vlastitim suprugom, zbog čega će se Emi ubrzo suočiti sa skupinom bijesnih roditelja koji će izići sa zahtjevom da joj se smjesta uruči otkaz. Taj će zahtjev, pak, inicirati njezin otvoreni sukob s roditeljima, a u njemu će na vidjelo početi izlaziti koješta, od moralnih dvojbi i licemjerja do predrasuda i diskriminacije, pa i mizoginije. A kad se razvije javna debata o čitavom slučaju, počet će se zaokruživati nevesela slika o stanju u današnjem ne samo rumunjskom društvu.
Godine 2021. na Berlinaleu ovjenčana Zlatnim medvjedom te iste godine nominirana za Europsku filmsku nagradu u kategorijama najboljeg europskog redatelja i scenarista, satirična socijalna humorna drama scenarista i redatelja Radua Judea koja je na 68. pulskom festivalu nagrađena Zlatnom arenom za najbolju manjinsku suprodukciju, dok je producentica Ankica Jurić Tilić osvojila Zlatnu arenu za najbolji hrvatski doprinos manjinskoj produkciji, rumunjski je kandidat za Oscara za 2021. godinu. Riječ je o vrlo provokativnom filmu koji se već u uvodnom dijelu s eksplicitnim prizorima seksa predstavlja kao tipična festivalska umjetnička provokacija koja udara „in medias res” i teži izazivanju šoka i nevjerice. No ponajprije ipak u onim društvenim segmentima koje tijekom filma kritizira, poput vojske i crkve, pri čemu Jude na piku svojih satirično-kritičkih žalaca ima i hipokriziju, korupciju i konzumerizam, odnosno prema njemu obilježja pornografizacije jednog društva, no dotiče se i nacizma, antisemitizma i feminizma, a sve u kontekstu aktualne pandemije koronavirusa. Ona mu, pak, s pripadajućim teorijama urote i praznovjerjem na idejnoj i značenjskoj razini omogućuje poveznice s diktaturom, fašizmom i revolucijom. Koncipirano kao ne sasvim ujednačeni dramski triptih, novo ostvarenje redatelja trajno posvećenog ukazivanju na neuralgične točke u rumunjskom društvu i obračunima s njima, sugestivno je režiran i svakako intrigantan, ali zbog autorove pretencioznosti i težnje da u cjelinu ugora što više detalja i motiva dijelom i odveć zagušen križanac igranog, dokumentarnog i kazališnog filma. U njemu Jude, tendirajući biti što sveobuhvatniji, poseže i za fotografijama i arhivskim snimcima, što rezultira pretrpanošću i u određenoj mjeri gubljenjem fokusa, a autor se tako dijelom i sam pretvara u jednog od onih pripadnika društva kakve i koje u filmu kritizira.